Search This Blog

Monday 3 December 2012

Berusaha Untuk Mendapatkan Zuriat?



Menimang cahaya mata memang menjadi impian semua pasangan yang sudah berkahwin. Anak-anak yang bakal dilahirkan, insyaAllah akan menjadi pewaris keluarga. Tidak dapat dinafi, bukan semua pasangan berjaya mendapatkan anak pada tahun pertama perkahwinan. Malah ada yang menunggu sehingga 10 tahun dan lebih. Namun kita sebagai manusia perlulah berusaha. Contohnya, pergi jumpa doktor dan periksa tahap kesuburan suami isteri atau makan vitamin kesuburan serta banyakkan berdoa.


Antara produk Shaklee yang boleh membantu meningkatkan kesuburan wanita ialah GLA Complex.

 Bagaimana GLA Complex membantu kehamilan? Jom saya kongsikan.

GLA (Gamma Linolenic Acid) menurukan kolesterol dan ia membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut dan membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan. Ia juga membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan kerana GLA ditukarkan kepada prostagdalin E1.

Bagaimana GLA Complex membantu dalam PMS (senggugut)? Ini kerana, apabila seseorang mengalami senggugut, ia melibatkan kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut kajian, keadaan ini berlaku apabila tubuh seseorang kekurangan GLA itu tadi. Jadi sebagai memenuhi GLA yang kurang tadi, pengambilan GLA Complex adalah perlu.

Bagaimana GLA Complex membantu untuk cepat hamil? GLA membantu  seseorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakini sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegiti subur. Di sinila fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus terus ke tiub falapio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu sahaja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiup falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak 'kena' hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 ^-^ .




Jadi, puan-puan yang masih belum dikurniakan rezeki anak, cuba periksa cecair serviks anda. Kalau cecair tu tebal, kecoklatan dan kering, itu petanda yang kurang baik kerana ia boleh menghalang persenyawaan.

Untuk itu penting mengenali 'cecair kesuburan' kita ini.

Bagaimana pula kalau dah subur, adakah akan terlebih subur bila ambil GLA Complex?Jawapannya TIDAK. GLA Complex membantu mereka yang kurang subur, tapi kalau dah subur tu takdelah sampai sebulan 2-3 kali bertelur ^-^.

Ada apa dalam GLA Complex? Dalam GLA complex terdapat GLA (asid linolenik gama), Vitamin E & Minyak Bunga Matahari. GLA digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin. Minyak benih bunga matahari adalah satu sumber lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Kesimpulannya,

  • Menggalakkan kesihatan semasa kitaran haid
  • Menyokong sistem imun
  • Minyak Borage, yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah diserap.
Betul, anak itu rezeki Allah. Tapi sudah sunnatullah, kalau nak sesuatu tu, kita perlu berusaha.



Vitamin Meningkatkan Kesuburan Lelaki dan Perempuan

zinc complexMendapat anak atau cahayamata adalah idaman setiap pasangan suami isteri. Namun atas sebab-sebab tertentu, banyak pasangan yang masih dalam penantian dan masih mencari cara nak dapat anak.
Bagi mereka yang tiada masalah fisiologi misalnya mempunyai organ reproduktif seperti ovari, rahim, testis dan sebagainya; pelbagai cara yang boleh diusahakan, yakni cara yang selamat untuk dapat anak.
Apakah antara penyebab sesetengah pasangan sukar mendapat anak?

Antaranya ialah kerana masa yang tidak sesuai. Seorang perempuan mempunyai masa-masa subur yang tertentu. Sekiranya persetubuhan berlaku di luar waktu subur, kemungkinan untuk tidak hamil adalah tinggi. Biasanya ia agak sukar bagi wanita yang mempunyai haid yang tidak teratur.


Sebab lain yang tidak melibatkan ‘timing’ adalah proses ovulasi yang terganggu, dan mungkin masalah kekurangan sperma bagi kaum lelaki.

Untuk masalah ini, selain dari multivitamin, nutrisi yang bermanfaat adalahZink Complex.

Zinc adalah sejenis mineral yang banyak fungsinya untuk tubuh kita. Selain membentuk kolagen dan sel T untuk imuniti, zinc penting untuk meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan.

kandungan Zinc dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda kandungannya dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc menyebabkan masalah2 seperti impotensi, masalah testikel yang tidak berkembang, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual dan pelbagai lagi.
Zinc yang mencukupi penting untuk keupayan seks dan tenaga lelaki. Zinc juga berperanan dalam melindungi lelaki dari masalah prostat.
Bagi meningkatkan kesuburan wanita pula, zinc penting untuk proses ovulasi. Zinc juga penting untuk penguncupan uterus untuk mengembalikan ketahanannya.
Zinc Complex Shaklee merupakan rumusan terbaik dengan kalsium dan alfalfa untuk penyerapan Zinc yang lebih baik.

Ingin tahu lagi mengenai Set Kesuburan?KLIK SINI


Baiklah, doa untuk dapat zuriat yang dimaksudkan ialah doa Nabi Zakaria yang maksudnya;


"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..."

(Surah Maryam ayat 4-5)


Disini saya bersedia membantu anda mendapatkan supplement yang sesuai untuk diri anda di samping menepati budget anda!Untuk tahu lebih lanjut boleh hubungi saya

emaii:noraliza82smad@yahoo.com
tel:012-3010634
facebook Add:Nor Aliza Kamarudin



Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan saya saja..okay mesti try tau!Sila klik LIKE n SHARE untuk memberikn sokongan anda.Terima kasih


Penafian:Segala testimoni/penulisan tentang produk yg dikongsi disini bukan bertujuan untk merawat,mencegah,mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.Pembaca yg mengalami masalah kesihatan di sarankan mendapatkan nasihat dari pakar terlebih dahulu.


No comments:

Post a Comment