Search This Blog

Sunday 17 August 2014

Abah dan Omega Guard

Bismillah dan Assalamualaikum.


Mak dan Abah

Family Haji Kamarudin


Pagi Ahad yang memang tenang,,bersama hati yang tak putus-putus mengucapkan syukur tak terhingga pada Nya.

Apa yang menyenangkan hati saya?tentu lah kesihatan mak dan abah..Mak biasa lah dengan masalah sakit lututnya dan abah dengan masalah jantung yang tersumbat.Sejak tahun 2000 lagi doktor dah sah kan saluran jantung abah ada 3 yang tersumbat.

Waktu tue,bermacam ubat dah makan..hampir tiap tahun abah pasti akan di kejarkan ke hospital sebab masalah sesak nafasnya..Kami berjauhan,pastilah hati amat risau memikirkan keadaan abah.

Di tambah pula setelah berkahwin saya berhijrah bersama suami bertugas di Bumi Kenylang...Tahun 2013 permulaan saya mengenal Shaklee dan nekad suggestkan abah omega guard Shaklee sebagai ikhtiar pada permasalahan itu.

Awalnya Abah seperti tidak yakin je..tapi setelah saya berusaha menyakinkan akhirnya abah turutkan juga kata saya.

Selain saluran jantung tersumbat..abah juga mempunyai masalah darah yang begitu pekat.Kental dan kenyal.Kami pun tak tahu apa puncanya..

Setelah 1tahun Abah konsisten dengan Omega Guard Shaklee,alhamdulillah checkup masa Ramadhan 17 baru2 ini mak mengkhabarkan berita:

Saya:Macamana checkup Abah pagi tadi kat Hospital mak?
Mak:Mak tak ikut Abah pi sorang je.Tapi Abah cakap darah dia dah tak pekat hitam macam dulu.Senang je misi tue nak amik darah dan penuhkan tabung darah tue nak buat ujian lagi pada darah Abah.
Saya:Betul ke ni?
Mak:Ye betul..tak caya nanti petang tanya Abah.

Tapi saya terlupa pula nak call ..Sehingga lah saya pulang berhari raya bersama stock Omega Guardnya saya tanya direct je dengan Abah.

Saya:Apa result hospital hari tue Bah?
Abah:Pelik la kenapa darah Abah dah tak pekat macam dulu?Senang je misi tue amik.Kalau dulu punya la susah nak penuhkan 1 tiub kecik tue.
Saya:Darahnya dah warna apa?
Abah:Tak la hitam macam dulu..ada dah macam warna darah
Saya:Alhamdulillah la Bah..fungsi Omega ni bukan sahaja untuk jantung tapi untuk mencairkan darah juga.Minyak ikan terbaik nie memang sesuai untuk orang yang ada masalah kolestrol dalam darah,jantung dan darah pekat macam Abah ni.
Abah:Ye jugak semput Abah dan menungap2 Abah macam dah kurang sikit.Kalau jadi pun amik masa yang sekejap je nak ok.Kalau dulu rasa macam tak cukup nafas.Menungap2.Tak boleh kelam kabut sikit pun.
Saya:Alhamdulillah la..abah kena jaga juga kesihatan dan teruskan dengan Omega Shaklee ni.Jangan lupa makan tau.Boleh je amik bila2 kalau abah terlupa.

Berikut antara perbualan saya dengan Abah.Tak ada yang terpaling istimewa melihat abah dan kembali berselera dan ceria.Tak macam tahun2 sebelum ni..Abah banyak diam..makan pun sikit je.

Semalam call lagi mak di kampung mak kata stock Omega ni cukup untuk seminggu je ni..Nanti poskan lagi yer..Ok..balas saya.Menurut kata mak Abah semakin berselera.Mak pulak tak lalu nak masak dah.heheheeh .Terima Kasih Ya Allah berkat usaha kami semua dengan memaksa Abah amik Omega Shaklee kesihatan Abah kembali pulih.

Yang BONUS nya..sakit kaki akibat gout pun kurang menyerang lagi..Seluruh keluarga besar Hj Kamarudin memang mengamalkan Omega Guard Shaklee ini dari anak buah berumur 5tahun sehingga lah atok yang berumur 70tahun.

Semoga mereka sentiasa sihat dan dapat menjalankan ibadah dengan sempurna dan selesa.Itu niat saya.

Salam Sayang,
012-3010634

#Shakleeffectoog bersama blog www.anakkuwiraku.com
Upline Aimi Syairah

No comments:

Post a Comment