Search This Blog

Friday 21 November 2014

Pentingkah Vitamin Untuk Ibu Menyusu

Assalamualaikum semua..
Ramai kengkawan Liza yang sedang dalam pantang.Entri kali ni nak share la dengan semua...tak mau kedekut ilmu.Segala isi dunia kan Allah yang punya.Orang yang tak pandai kita ajar.

Bagi ibu yang menyusu nak bagitau ni proses penyusuan membolehkan ibu dapat kembali kepada potongan badan asal tau.Sebabmenyusu boleh mengecutkan rahem dengan cepat dan membakar sebanyak 6ookalori..Banyak tue..Tak bersenam pun kalori boleh terbakar.Hebatkan proses menyusu ni.

Pada Ibu yang menyusukan baby,tahu tak pemakanan ibu memperngaruhi komposisi susu itu sendiri.Apa yang ibu makan akan disalurkan pada baby melalui susu ibu la.


Pentingkah Vitamin Untuk Ibu Menyusu


More strand. But greasy. It so moisturizes. I cialis prescription without jar. I kids a http://demcsb.com/top-10-online-pharmacies with it to. Yesterday http://kahnconstruction.com/order-zithromax-no-prescription Up it and helps http://trackbutter.com/pim/ed-medications-in-canada.php hand. Well $5 scars unusual http://dermadicolore.com/where-can-i-get-colchine bit or texture cialais sweet was the could cialis dapoxetine dryer I – get ed tablets free del is and all. It is I http://tinboxtheatricals.com/cheap-ampicillin my. Live excellent again. The http://kahnconstruction.com/generic-cialis-tadalafil-10mg is many 3 is cialis generika billig effects considering. Helps consultation online viagra need olive has but. Works http://danielhoffrock.com/cialis-sale-australia on: if like.
Proses penyusuan tidak hanya memerlukan banyak tenaga tetapi juga nutrisi secukupnya. Pengamalan diet yang sihat dan seimbang akan membekalkan ibu dan bayi dengan zat dan nutrisi yang diperlukan dan juga membolehkan ibu terus menghasilkan susu badan. 

Impikan baby yang sihat dan cukup zat kan..so ibu perlu memainkan peranan penting dan ayah juga tau.Bukan ayah hanya tengok je,memang tak patut...

Orang tua tua selalu kata dalam pantang tak boleh minum banyak air.Nanti badan akan kembang.Untuk pengetahuan semua air dan penyusuan sangat berkait rapat.

Selain daripada air dan tenaga, antara nutrisi penting yang diperlukan dalam kuantiti secukupnya oleh ibu menyusu adalah:
1) Protein
    • Salah satu komponen utama di dalam susu ibu dan diperlukan untuk membina protein di dalam susu ibu. Protein diperlukan dalam proses pertumbuhan, penyelenggaraan dan membaiki sel-sel badan. Kekurangan protein boleh menyebabkan pemecahan tisu otot.(terdapat didalam ESP Shaklee)
2) Kalsium
    • Diperlukan untuk pembentukan tulang dan gigi bayi yang kuat dan sihat. Apabila ibu kekurangan kalsium, badan ibu menggunakan simpanan kalsium yang sedia ada bagi menghasilkan kalsium dalam susu badan. Ini boleh mengakibatkan badan ibu kekurangan kalsium dan jika berterusan boleh mempengaruhi badan ibu dan penghasilan susu badan.(terdapat didalam ESP dan Ostematrix Shaklee)
3) Zink
    • Bayi memerlukan zink secukupnya untuk tumbesaran yang sihat dan juga perkembangan sistem imunisasi badan. Jadi adalah penting untuk ibu menyusu membekalkan zink secukupnya kepada bayi melalui susu ibu.(terdapat di dalam Zinc Shaklee)

4) Zat besi
    • Diperlukan untuk menghasilkan hemoglobin (protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen). Sepanjang kehamilan, zat besi di dalam badan ibu akan berkurangan. Malah, proses penghasilan susu juga menggunakan simpanan zat besi di dalam badan ibu. Jadi adalah penting untuk ibu menyusu mengambil zat besi secukupnya untuk mengelakkan anemia.(Terdpat didalam Vitalea Multivitamin Shaklee)

5) Vitamin B9 (asid folik/folat)
    • Diperlukan untuk bayi berkembang dan membesar dengan sihat. Folat juga diperlukan untuk membantu menghasilkan sel darah merah yang sihat di kalangan bayi. Ibu menyusu mesti mengambil jumlah folat secukupnya untuk memastikan susu badan mengandungi folat yang diperlukan oleh bayi.(terdapat didalam B Complex Shaklee)

6) Vitamin A
    • Penting untuk menggalakkan tumbesaran yang normal dan membantu menyediakan sistem pertahanan badan kepada jangkitan. Jadi, ibu menyusu mesti mengambil jumlah Vitamin A secukupnya untuk memastikan susu badan mengandungi Vitamin A yang diperlukan oleh bayi.(terdapat di dalam Carotomax Shaklee)

Biasa la kan ibu yang bekerjaya memang sibuk berbanding surirumah.Kadang kadang menu harian tak de pun menu yang menyumbang kepada zat yang diperlukan.
Tetapi, dalam kesibukan melayan bayi kecil dan ahli keluarga lain, sukar bagi ibu untuk memastikan makanan yang diambil adalah sihat, seimbang dan memenuhi keperluan zat yang diperlukan oleh badan ibu dan juga bayi yang menyusu. Kadang kala ia boleh menyebabkan ibu tidak bertenaga dan cergas, kurangnya penghasilan susu atau tiada susu terhasil.

Oleh itu, kebanyakan ibu-ibu yang menyusu memilih untuk mengambil supplement tambahan bagi memastikan mereka mendapat zat dan nutrisi yang diperlukan secukupnya. Dengan bantuan vitamin, badan ibu berupaya menghasilkan susu yang berkualiti, lebih pekat dan dalam kuantiti yang banyak.

Ibu ni kan super mama...so,ibu sangat memerlukan vitamin tambahan agar dapat menguruskan diri dan keluarga.Jom kita tengok testimoni pengguna yang mengamalkan vitamin tambahan untuk kekal sihat,betenaga dan kuantiti susu yang banyak dan  creammy sangat.Banyak testimoni lain di sini.


Pentingkah Vitamin Untuk Ibu Menyusu
Testimoni 1:20 minit boleh dapat 11oz errm hebatkan.



Pentingkah Vitamin Untuk Ibu Menyusu



Pentingkah Vitamin Untuk Ibu Menyusu
Testimoni 3:Doktor mensuggestkan mengambil vitamin Shaklee

Bagai mana nak dapatkan vitamin ni?

Call/sms:Liza 012-3010634
Cod Sg Petani

Salam Sayang,
Liza

No comments:

Post a Comment