Search This Blog

Tuesday 18 November 2014

Tips Turunkan Berat Badan

Bismillah..
Errmm Alhamdulillah masih di pinjamkan nafas untuk hari ni.Apakhabar semua??

Sukanya I lama dah tak ukur pinggang..nampaknya angka pada pita ukur ni semakin berkurang.Alhamdulillah.

Tak la bersenam teruk sangat seminggu 2 kali je.Yang lain buat aktiviti harian la sebagai suri dan pengedar shalee terlatih.

Ingat lagi 8bulan yang lalu..Kaki selalu penat.Ye la buat keja berdiri dengan nak memanpung berat badan masa tue 70kg..sakit tumit dan lutut.huhuhu nekad cakap dengan husband nak jugak consume lecithin+alfalfa sebab masih menyusukan baby.

Semuanya di permudahkan.Bermula episode menurunkan berat badan.Tak sampai 3 minngu berat dah beransur turun dari 3kg dan semakin berkurang sehingga sekarang 55kg.

Apa yang saya amalkan masa proses penurunan berat badan ni??

Mai nak share.Kalau korang amik apa ubat kurus,even ke LWM pun kalau tak jaga pemakanan sure sangat2 berat tue akan turun tapi...akan up up on the way semula.

Apa tidaknya .Anda hanya bergantung pada bantuan produk semata.

Apa yang saya lakukan pada diri saya sebagai pengedar terlatih ni..saya perlu proved pada badan sendiri dulu.

Saya makan kerap tapi kuantitinya sikit.Supaya nak elakkan saya makan heavy meal tue dalam kuantiti yang banyak.

Ni antara menu saya la.
1.Breakfast-ESP+oat
2.Buah/sneck
3.Lunch nasi sesenduk kecil+sayur+lauk
4.sneck/biskut 2 keping
5.dinner esp+oat 

Setiap antara waktu makan tue saya pastikan dari pagi ke malam saya akan habis 3 liter air.

Air kosong penting sangat dalam membantu proses penurunan berat badan.Manakala ESP membantu saya rasa kenyang lebih lama.Seriously memang ini je aturan saya selama 4 bulan.

Nak kan berat badan idaman anda harus la berkorban dan disiplin.Kalau baru seminggu dah give up errmmmm tak dapat la nak tolong .


Untuk banyak lagi tips slimming dan kecantikan kulit ,boleh text/call saya terus.Tak lokek share ilmu.Sama sama nak sihat.

Salam sayang
Liza
012-3010634

No comments:

Post a Comment