Search This Blog

Wednesday 10 June 2015

Cara Nak Hilangkan Bintik Kolestrol

Hai dan Salam,beberapa hari lepas ada je customer yang bertanya tentang masalah bintik putih yang muncul di sektar mata ada sikit ada juga yag banyak.

Ada yang menyatakan ni jerawat nasi tapi bintik ni tak hilang-hilang. Walau macam-macam cara buat tapi bintik ni ada bawah kulit, bukan kat luar macam jerawat. Rupanya inilah petanda kolestrol tiggi dalam badan.
Cuba  tengok bawah mata korang sekarang. Ada tak benda ni? Macam jerawat tapi bukan jerawat.
Pernah dengar bintik kolesterol? Ianya disebabkan oleh kolesterol yang tinggi dalam badan kita. Sangat berisiko untuk mendapat pelbagai penyakit lain jika kolesterol tinggi dalam badan.
Bagaimana nak hilangkan bintik kolesterol ni? Ada cara ke?stress betul kan.

Bagaimana Boleh Terjadinya Bintik Kolesterol?

Bintik kolesterol ni berlaku macam ada benjolan di bawah kulit terutama biasanya sekitar mata kerana salur darah mengandungi kolesterol tinggi. Bintik kolesterol ini boleh berlaku dengan keadaan di mana seseorang itu selalu mengamalkan gaya hidup kurang sihat.
Mengambil makanan yang tinggi kandungan kolestrol,kurang bersenam.
Jom nak share tips dan cara menghilang dan menghindari bintik kolesterol.
  • kurangkan makanan berlemak dan tinggi kolesterol.
  • ambil banyak makanan yang mengandungi kolesterol baik dan tinggalkan kolesterol jahat.(cotohnya menggunakan minyak jagung atau minyak bunga matahari atau minyak zaitun)
  • Kurangkan pengambilan lemak berlebihan 
  • Ambil sekurang kurangnya 2-3 jenis buah sehari.Sebab buah kaya serat(yang berwarna cerah seperti oren,epal,kiwi,anggur hitam)
  • Gatikan snack harian anda kepada snack yang lebih sihat(kurma,kismis,badam dll)
  • Amalkan pemakanan yang ada unsur Omega 3 dan 6

  • Kerapkan mengambil ikan.Kurangkan daging merah
  • Tambahkan bawang putih dalam hidangan anda. Bawang putih berfungsi sebagai agen anti radang yang mana kolesterol akan meningkat dengan adanya proses keradangan dalam badan.  Shaklee juga ada menyediakan pil bawang putih iaitu Garlic Complex.
Apa yag Liza nak perkenalkan produk wajib yang perlu anda ambil jika menghadapi masalah kolesterol tinggi ini iaitu Omega Guard, Lecitin dan juga Garlic Complex.



cara hilangkan lemak bawah mata

Apa Fungsi Omega Guard Dalam Merendahkan Kolesterol?

Omega guard ini adalah sumber omega 3 yang terbaik. Ini kerana ianya diekstrak dari ikan laut dalam yang bermutu dan dijamin bebas dari merkuri sebab anda kena hati-hati memilih minyak ikan. Jika salah pilih takut yang sepatutnya baik menjadi bahaya pula dek kerana kandungan merkuri dalam ikan tersebut.
Dengan omega guard anda tidak perlu risau sebab ianya dibuat dengan 3 peringkat penyulingan yang mana ia dijamin bebas dari merkuri dan bahan toksik lain. MJ sangat mencadangkan anda mengambil omega guard dan kawan-kawannya  kerana ianya sudah terbukti boleh merendahkan paras kolesterol.

Lectihin pula berunsur dari minyak kacang soya Non GMO yang sangat baik untuk membantu menghilangkan bintik kolestrol iu dari permukaan kulit.Hasilnya bukan sahaja bintik hilang malah kulit akan lebih halus dan moist je.

Bonus dari mengamalkan 3 rangkaian di atas ada akan dapati kehisatan yang baik,berat badan ideal dan kulit yang cantik.Tak perlu dah berhabis untuk ke saloon kecantikan.

Saya sendiri pengamal tegar Lecithin asalnya untuk kurus.Dulu tepi mata kiri saya ada macam lebihan daging..Selalu jugak la usik dan kutil.Ingatkan jerawat yang sussah nak keluar.

Bila dah lama makan Lecithhin baru tersedar bijik tepi mata tue dah hilan dan tak de meninggalkan kesan pun.Tak sedar bila hilangnya.

Alhamdulillah,bintik tue hilang,badan selim dan rasa sihat sentiasa.




Testimoni mereka yang mengambil set untuk kolesterol:
Suezi-Alhamdulillah, harini setelah sebulan mengamalkan omega dan lecitin, my kolesterol degil ini pun turun 50% dari bacaan yang sangat tinggi. Tinggal lagi 50% untuk capai paras normal. Baru sebulan makan & of course la dengan sedikit pantang meat & seafood.Akan diteruskan makan omega dan lecitin for future health.
Produk yang membantu dalam penurunan kolestrol klik SINI
Ingin membeli mana produk SHAKLEE ini secara online dan dihantar terus ke pintu rumah anda? Mudah sahaja, sila klik di bawah ini.


Salam Sayang
liza
012-3010634


No comments:

Post a Comment