Thursday, 8 June 2017

Shake Shake Dan Minum

Assalamualaikum semua.Hari ni dah pun 12 Ramadhan.Cepat je masa berlalukan.Rasanya dah masuk fasa ke 2 Ramadhan ni ada anak-anak kita yang kurang sihat di sebabkan kurang minum air dan cuaca yang tak menentu sekarang.

Cikliza nak cerita pasal vitamin anak-anak.Maaf posting pagi-pagi ni pasal minuman pulak.
Patutnya tunggu petang or malam la kan.

Saja cikliza nak highlight kan #mealshakeshaklee  ni highly recommended khusus buat anak-anak kita yang sembelit.

Bagaimana mealshake atasi sembelit ni?

Untuk pengetahuan anda,ramuan mealshake ni ada 19jenis vitamin dan mineral yang penting.

Kaya serat dan protien dan tinggi kalsium.




Apa kena mengena dengan sembelit??
Ermmm dalam mealshake ada ARABIC GUM tau

APA ARABIC GUM tu?
Arabic gum/al-manna ada di nyatakan di dalam al quran.Ianya sejenis makanan prebiotik.

Penemuan Hasil Kajian Gum Arabic

The US Food and Drug Administration (FDA) menyatakan Gum Arabic (GA) adalah satu sumber serat yang paling selamat.

👉Sumber prebiotik semulajadi yang membekalkan makanan kepada bakteria baik (probiotik) yang bertanggung jawab dalam membebaskan sisa najis, racun dan lemak berlebihan dari badan.

👉Menghasilkan asid lemak rantaian pendek (short-chain fatty acids) yang membantu penghasilan tenaga kepada tubuh badan.

👉Menguatkan sistem imuniti (daya tahan badan) dan memerangi bakteria berbahaya.

👉Mengurangkan kolestrol dalam darah dan juga sebagai antiagen yang melawan pertumbuhan kanser dalam tisu hidup, anti oksidan dan pendiding kepada keracunan hati dan jantung.

Ok sekarang korang dah tahu.Kalau anak korang ada yang kurang selera makan,tak cukup zat dan sembelit, mealshake pilihan wajib.

Hanya campur ke dalam susu dan goncang
Boleh juga pelbagaikan menu mealshake ni contoh buat smoothie atau aiskrim Malaysia .

Ok cara nak dapatkan?wasap no kat bawah tu je.Taip MEALSHAKE UNTUK ANAK SAYA.

Dalam tempoh kurang 24jam mesej anda akan di balas.


Salam Sayang
Cikliza
012-3010634

Persediaan Ramadhan Akmal

Alahai anak-anak … Bila nak masuk bulan puasa memang ‘excited’, tapi nanti mulalah lembik semacam. Sebab tulah kena ada strategi untuk buat...