Tuesday, 16 January 2018

Kak Sha Pilih Omega Untuk Masalah Kahak Anis

Bismillah
Assalamualaikum bila promo. OmegaGuard ni memang ramai yang akan share kebaikan omega yang telan mereka dapat.
Alhamdulillah.Omega dah bantu ramia orang.Semua orang senang hati kan.
Hari ni liza nak share lah omega untuk kanak-kanak.Apa yang omega boleh bantu?
Cerita liza ambil dari group Shaklee OaSis Master Farihah .
Moga bermanfaat buat semua yang melalui masalah sama seperti adik Anis.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
HOSPITAL DAH MACAM RUMAH KEDUA!!!
Anak kak sha yang kedua bernama Wan Anis Zulaikha. Lahir 10.6.2012. Masa lahir sihat jer tak ada masalah apa pun. Anis anak yang mudah dijaga. Lepas menyusu tido. Tak banyak ragam.
Genap usia anis 11 bulan anis kena jangkitan kuman di paru-paru. Kak sha tak pasti sebab apa boleh kena. Masa ni oksigen anis 75% jer dalam badan. Sedangkan oksigen normal 96% ke atas.
Doktor pasangkan oksigen untuk tambah oksigen dalam badan. Kalau tak boleh jadi merosakan otak. Nauzubillah. 
Anis kena buat sedut kahah (suction) 2 kali sehari. Sedih Ya Allah bila tengok anak kecil kena sedut kahak. Menitis air mata. Kena nebulizer setiap 4 jam sekali.
Syukur ke hadrat Illahi, lepas seminggu di wad anis dah stabil. Dah boleh balik rumah. Alhamdulillah.


Namun, penyakit ni tak berhenti di sitj aje. Die menyerang anis kerap dan anis pasti warded setiap 6 bulan sekali. Setahun 2 kali warded. Nebulizer hampir setiap bulan. Betapa sensitifnya anis. 
Selama 5 tahun kak sha lalui perkara yang sama. Pergi klinik untuk nebulizer. Masuk wad sebab ada kuman dalam paru-paru. Allahu Akbar. Cuti banyak habis sebab jaga anis di wad sahaja.
Bulan Mei 2017, kali terakhir anis masuk wad. Masa ni kak sha tengah berpantang yusuf. Serik!!! Seksa!!! Anak kat wad. Kak sha kat rumah. Tak dapat jaga dia. 
Kak sha nangis kat rumah. Sebab kak sha tak dapat tengok anis sendiri. Kak sha baru 2 minggu pantang masa ni.
Alhamdulillah. Syukur kak sha diperkenalkan dengan minyak ikan omega 3 shaklee #omegaguard. Kak sha ikhtiar. Semoga Allah berikan bantuan pada kak sha dan berikan kesihatan yang baik pada anis. Sehari sekali kak sha bagi lepas sarapan. Konsisten hingga kini.
Syukur Alhamdulilah!!! Anis memang mudah untuk terkena batuk dan selsema. Namun anis kuat. Batuk tak menjadi teruk. Selsema mudah reda. Anis nampak sihat. Yang penting wajib jaga apa yang anis makan. No air sejuk. No tembikai. No benda berwarna.
Omegaguard adalah vitamin wajib beli setiap bulan. 
Hanya untukmu anakku anis. 

Kredit
Fb Nor Shahira Sameon
http://kakcikliza.wasap.my

1Tahun Lamanya Nak Cantik

Hai korang hari cuti buat apa?Uuu liza di kedah hujan dari semalam lagi.Sejuk gila ni . Nak keluar pun malas yakmat 😂😂. Ok hari cuti ni ...