Search This Blog

Sunday 2 September 2018

7 Kebaikan Vitmain A Catotomax Shaklee

Bismillah.Assalamualikum semua.Entah kenapa dari kelmarin liza asyik teringatkan emak je.Dalam kepala dah niat nak hadiahkan emak dgn duit bonus bulan ni Carotomax lah.

Sekarang emak sedang dapat rawatan mata di HUKM .Doktor kata saraf mata emak bengkak.Sebab tulah penglihatan emak dah kabur.

Doktor kata lagi ,benda tu jadi sebab darah tinggi mak tak stabil.Kadang ok,kadang tak ok jadi dia ganggu mata.

Sebelum terima rawatan lanjutan liza nak bagi emak vitamin A ni.Dulu arwah Abah pun ada makan juga.Sekarang nak berbakti pada emak pula.

Jom korang kita berkenalan lagi lebih lanjut pasal Vitamin A ni.Jarang kan orang sebut vitamin A 😆😆

Carotomax sangat sinonim dengan Vitamin A. Sebab itu ia digelar Vitamin Mata kerana ia sangat terkenal untuk masalah rabun. Ini kerana Carotomax mengandungi campuran fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa.



APAKAH KAROTENOID?

Ia adalah pigmen yang membentuk warna pada sayur-sayuran seperti warna oren pada lobak dan tomato. Karotenoid adalah sumber vitamin A terbaik. Ia sangat penting untuk melindungi sel daripada radikal bebas, menguatkan sistem imunisasi tubuh dan membetulkan fungsi organ tubuh.



APAKAH CAROTOMAX SHAKLEE? APA YANG ADA DALAM SETIAP KAPSUL CAROTOMAX SHAKLEE?

Carotomax shaklee adalah hasil gabungan 6 varieti karotena yang diekstrak dari sayuran dan buah-buahan yang tinggi sifat antioksidan seperti biji anggur, brokoli, tomato, rumpai laut, kentang dan minyak sawit.




1 kapsul Carotomax juga membekalkan lebih 13mg kebaikan karotenoid semuladi yang sangat bagus untuk kesihatan. Dalam setiap kapsul Carotomax Shaklee, kita akan mendapat semua khasiat 6 varieti karotena yang memberikan kebaikan karotenoid yang lengkap dengan sukatan untuk diperolehi daripada diet harian.




Alpha Carotene - untuk penglihatan malam, menjaga kesihatan mata, menghalang degneragi penglihatan.

Beta Carotene - memperbaiki kulit, mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imunisasi, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Astaxanthin - pigmen di dalam alga & fitoplankton yang memberikan warna pink pada ikan salmon, tetapi Shaklee telah menuai karotenoid astaxanthin dari miroagla laut, sumber yang tulen dan poten. Ia membantu melindungi oksidasi kolestrol LDL.

Lycopene - bersifat antioksida, menghalang penuaan organ, mengurangkan penyakit kelenjar prostat, untuk kesihatan serviks, jantung dan menguatkan sistem imun.

Lutien - menyekat katarak, glaucoma, AMD (penyakit macular berkaitan umur)

Zeaxanthin - melindungi mata, menurah cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser ovari & payudara termasuk endometrial & serviks.





7 KEBAIKAN CAROTOMAX SHAKLEE :


  • Carotomax lebih selamat daripada Vitamin A : pengambilan vitamin A secara berlebihan akan menyebabkan toksiti. Ahli saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932. Satu prekursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk diambil.

  • Carotomax membantu mempertingkatkan penglihatan : ia akan menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam gelap. Ia juga mempertingkatkan masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, preshopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bag & gegelung hitam mata.

  • Carotomax juga menggalakkan perkembangan normal dan sihat : ia membantu merangsang perkembangan kanak-kanak & remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kuku, kulit, membran mukos, gigi sihat, gusi dan sistem teproduksi serta membantu dalam penghasilan sperma yang sihat.

  • Carotomax melindungi Epithelia : ia memelihara lapisan luar korna, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kecing, ovari semasa disintegrasi tisu dan merawat ulser saluran usus.

  • Carotomax meredakan penyakit kulit : pengambilan yang konsisten dan banyak akan melegakan masalah kulit seperti psorisis, kulit kering, jerawat dan akne. Penggunaan luaran boleh membantu merawat pustule, scabies, akne dan ulser kulit.

  • Carotomax menghalang Infeksi : ia merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan keadaan penyakit respirasi paru-paru, batuk,, hepatitis, asthma, flu dan selsema.

  • Carotomax melawan kanser dan oksidasi : pengambilan beta karotena mampu mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ini mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati.





Secara ringkasnya, Carotomax ni sangat sesuai untuk kesihatan kita tak kira la siapa pun. ^^ Meh Nurul share kenapa awak semua perlukan carotomax ni. Jangan tangguh-tangguh lagi untuk ambik supplement ye. Tapi sebelum tu, pastikan korang kaji dulu supplement yang korang nak consume tu ^^


SIAPA YANG PERLUKAN CAROTOMAX?

  • Lelaki dan perempuan
  • Mereka yang ada masalah mata seperti rabun dan silau
  • Mereka yang kurang makan sayur dan buah. Vitamin untuk mata kebanyakannya daripada buah-buahan
  • Mereka yang ada masalah kulit
  • Mereka yang ada masalah katarak & gluacoma
  • Mereka ynag ada masalah eyebag atau mata bengkak




Jom kita baca apa pandangan mereka tentang carotomax Shaklee ni ^^ #shakleeeffect #tsunamishaklee


Image result for testimoni carotomax shaklee




Related image



Alhamdulillah.. dengan ikhtiar bersama Shaklee, akhirnya beri sinar baru dalam diri masing-masing. Tapi yang penting, doa dan mintak dekat Allah untuk kesihatan yang baik. In Sha Allah dipermudahkan. Shaklee cuma supplement untuk membantu awak. Allah adalah segala-galanya :)

No comments:

Post a Comment