Search This Blog

Saturday 19 October 2019

Set Berpantang Shaklee

KONSISTEN AMALKAN SET BERPANTANG 
BUKAN SAJA BERTENAGA DAN LUKA CEPAT SEMBUH MALAH DAPAT MELEGAKAN RESDUNG YANG DIHADAPI SELAMA 2 TAHUN

=========

Assalamua'laikum.

Nama : Kartina Ibrahim 
Umur : 30
Menetap : Tokun, Bukit Mertajam, Penang 

Macam saya sendiri, pengalaman nak sharing pasal vitamin yg saya ambik masa berpantang haritu (bulan Feb. 2018 baru ni), saya hanya ambil set berpantang dari Shaklee saja. Tak ada campur dari jenama lain. 

Masa pantang ni ambil vitamin untuk pulihkan balik luka, tambah tenaga, tapi bila dah konsisten makan, rupa rupanya boleh melegakan resdung yg agak teruk saya alami sejak kandungan anak pertama masuk bulan ke 5 (anak pertama mengandung tahun 2015 - Nurul Hanan Najihah). 

Bayangkan dari 5 bulan kandungan Hanan, sampai mengandungkan Fayyadh (anak ke-2)!
2 tahun lebih menderita hingus asyik meleleh leleh setiap hari, bersin dari pagi smpai ke malam dalam sehari! air mata meleleh-leleh sebab bersin dan sedih! jangan dok kata la, rasa mcm nak meraung pun ada bila dah start bersin. Rasa stress gila dah masa mengandung tu. ( Tak kenal lagi Shaklee masa mengandung anak 1st. Kenal Shaklee masa tahun lepas 2017.)

Dengan sakit urat perut, asyik nak terkencing saja bila dah start bersin. Seksa sangat rasa mengandung time ni 😭 dah la baru pengalaman pertama mengandung. 

Masa mengandungkan Hanan, boleh dikatakan setiap hari, memang asal bangun tidur subuh tu mesti akan start bersin, selesema dan sakit kepala. 

Kaki tak boleh pijak lantai sejuk, terus hidung automatik tersumbat. kena pulak air masa nak ambil wudhuk pun lagi tersumbat lubang hidung. 

Lepas 5 hari mcm tu, tak lega jugak sebab saya dok ingat selesema biasa saja masa jadi tu, pergi terus jumpa doktor dekat hospital, tapi doktor kata tak ada ubat yang dia nak boleh bagi sebab saya tengah mengandung masa tu. Doktor kata kena bagi baik sendiri sakit tu. Doktor just bagi paracetamol ja sebab kesian tengok saya mcm tak berapa nak ceria kot.. 😅

Makan saja paracetamol tu setiap hari. Tapi tak ada perubahan langsung. Mcm mana nak baik kalau dah memang setiap hari asyik bersin tak kira masa, hingus keluar tap tap tap sampai habis tisu ofis berkotak² setiap hari. Memang sekotak tak cukup bila dah start bersin dan hingus menyerang. 😭 sampai malu asyik guna tisu ofis. Saya ambil inisiatif sendiri, beli tisu ganti balik kat ofis, dan saya bawa towel kecik setiap hari. tu pun boleh dikatakan tak smpai sejam, basah towel dgn hingus. 

Masa ni memang stress sangat. Bila mai penyakit ni saja bayangkan, asyik nak bersin, hingus asyik nak meleleh, sampai tak boleh nak fokus kerja. Stress wehhh. Benda ni berlaku setiap hari! Tanpa henti! 

Berhingus 24 jam. Sampai rasa macam tak boleh nak sembuh dah. Nak tidoq pun susah sebab tak boleh nak bernafas bila baring. Sapu ja wicks dan pakai stoking ja nak bg hangat, baru rasa lancar sikit nak nafas padahal masih tersekat-sekat. 

Setiap hari dok doa, mintak ALLAH sembuhkan dan hilangkan terus penyakit resdung ni. 
Rasa terganggu nak buat ibadah. Khusyuk ntah kemana dah kalau mai time nak solat, hingus dok asyik meleleh tak henti. 

Sampai kena sumbat tisu kat dalam lubang hidung! memang selalu saya buat bila dah tak boleh nak sekat hingus keluar. 
Bernyawa pun ikut mulut ja. Memang seksa sangat. 
Nangis nangis saya doa mintak bg sembuh.

Rupanya, ALLAH nak uji cukup ke saya mintak kat Dia, cukup ke saya punya usaha nak sihat balik. 

Sekarang ni ALHAMDULILLAH.. Walaupun tak hilang dari radar resdung ni sepenuhnya, sekurang-kurangnya dah tak payah nak pakai tisu berkotak kotak, tiap kali nak solat kena sumbat tisu dalam lubang hidung bagai. 😆 kenangan dah semua tu

Dekat 2 tahun doa supaya jumpa penawar. Alhamdulillah.. Lepas konsisten ambil alfalfa, garlic, vitamin C, vitamin E, Omegaguard masa dalam pantang baru ni, saya dah boleh jalani kehidupan harian macam orang lain. Tak usung tisu dan towel kecik dah utk diri sendiri. 

Tak tergambar betapa bersyukurnya saya bila dapat balik hirup udara setiap saat tanpa tersekat lubang hidung di skala 2 dari 10.  😂

Ni antara effect bagi diri saya yg amat amat saya hargai lepas berjumpa produk shaklee.

Terima kasih Allah.. Terima kasih shaklee. Asbab produk, saya dah dapat jalani hari hari dengan rasa penuh bersyukur. 😊

#shakleeEffect
#oasis



No comments:

Post a Comment