Monday, 8 December 2014

Chia Seed Omega 3 Untuk Vegiterian

Bismillah..Asslamualaikum semua..
Selalunya asyik cerita pasal suppliment je  tapi macam mana dengan orang yang vegetarian?Boleh ke dia ambil supplimnet ni..

Usah bimbang yer orang Vege,masih ada suppliment yang berunsurkan tumbuhan yang boleh anda ambil untuk makanan tambahan.Contoh vitamin Shaklee yang boleh di ambil oleh vegetarian seperti :

  • Vitalea
  • Vitamin B
  • Vitamin C
  • Alfalfa
  • Heblax
  • Vivix 
  • Ostematrix
  • Dll
Omega Guard maaf yer wahai vegetarian..anda tak boleh ambil sebab dia dari ikan.So ada cadangan supliment lain yang mempunyai Omega 3 ni?Opkos la ada..ni kenal tak?

Chia Seed Omega 3 Untuk Vegiterian
Chia seed
Pernah dengar nama Chia Seed ni?Pernah kot kan..la ni kat Malaysia dah femes pasal Chia Seed ni.Dan mudah la nak dapatkan berbanding dengan 2 tahun sebelu ni.Memang merata cari tapi tak jumpa pun.

Para vegetarian u all boleh ambil Chia Seed ni tanpa rasa waswas sebab ianya memang asal dari tumbuhan.Apa kebaikan Chia Seed?

  • MEMBANTU MENGURANGKAN BERAT BADAN
  • MENGAWAL PENYAKIT KENCING MANIS
  • MENGUATKAN FUNGSI JANTUNG 
  • MEMBEKAL TENAGA
  •  ANTI-PENUAAN 
  • MEMBANTU MENCEGAH SEMBELIT 
Huraian : 1 - MEMBANTU MENGURANGKAN BERAT BADAN 
Selepas direndam dalam air, Chia Seeds akan berkembang saiznya sehingga 12 kali ganda dan akan menjadi membran di dalam perut supaya melambatkan proses penyerapan karbohidrat dalam perut. Chia Seeds akan menghasilkan rasa kekenyangan dan membekalkan tenaga badan serta mengelakkan semua kesan sampingan dalam proses perlangsingan. 

2 - MENGAWAL PENYAKIT KENCING MANIS - Keistimewaan Chia Seeds membentukkan gel yang memanjangkan masa penghadaman. Ini baik untuk menstabilkan gula darah serta menggelakkan kenaikan gula darah selepas makan. Ia mempunyai kesan yang tertentu untuk mencegah dan mengawalkan penyakit kencing manis. 

3 - MENGUATKAN FUNGSI JANTUNG - EPA (Asid Eicosapentaenoic) yang terdapat di dalam Omega-3 memberi kesan yang baik dalam sistem pembersihan saluran darah dan mencegah serangan jantung. Kandungan serat yang tinggi membantu memcegah penyakit jantung. 

4 - MEMBEKAL TENAGA - Chia Seeds yang telah menyerap air mempercepatkan proses pencernaan dan penyerapan. Ini akan memudahkan proses organisasi nutrisi untuk penggunaan sel badan. Ia juga dapat mencegahkan dehidrasi dan mengseimbangkan elektrolik dalam badan. Selain daripada itu, ia juga baik untuk wanita mengandung, wanita menyusu bayi, atlet serta peserta bina badan. 

5 - ANTI-PENUAAN - Omega-3 di dalam Chia Seeds bukan sahaja mengandungi fungsi antioksidan tetapi dapat mempertingkatkan keanjalan kulit dan mengawal wajah anda muda sentiasa. 

6 - MEMBANTU MENCEGAH SEMBELIT - Chia Seeds yang mengandungi selulosa yang tinggi bantu membuangkan toksin dalam badan serta mempertingkatkan metabolisme. 

KEAJAIBAN CHIA SEEDS 
1 - Kandungan Omega-3, 8 kali ganda berbanding dengan Ikan Salmon. 
2 - Kandungan Kalsium 6 kali ganda berbanding dengan Susu. 
3 - Kandungan Zat Besi 6 kali ganda berbanding dengan Sayur Bayam. 
4 - Kandungan Serat 9, 8 kali ganda berbanding dengan Nasi. 5 - Kandungan Kalium 2 kali ganda berbanding dengan Pisang. 

Chia Seed Omega 3 Untuk Vegiterian

Chia Seed Omega 3 Untuk Vegiterian


CARA-CARA MINUM CHIA SEEDS 1 - Tambahkan 1 atau 2 paket Chia Seeds ke dalam 250ml air atau jus. kacau dan biarkan biarkan selama 10 minit. Apabila Chia Seeds mula menjadi pekat, ia sedia untuk diminum.Boleh juga unuk baing dan apa jua masakan tau.

Ha..para vege sekalian jom amik chia seed ni sebagai suppliment untuk anda.



1Tahun Lamanya Nak Cantik

Hai korang hari cuti buat apa?Uuu liza di kedah hujan dari semalam lagi.Sejuk gila ni . Nak keluar pun malas yakmat 😂😂. Ok hari cuti ni ...