Saturday, 3 January 2015

Selamat Ulang Tahun Ya Rasulullah

Assalamualaikum.Semalam sebelum tidur dah cerita dengan anak anak esok birthday Nabi s.a.w..semua exited je.

Bagun pagi tengok rancangan tv hari perrarakan Maulid Nabi..ajak pulak ank dengar ceramah Maulid Nabi dr Ustaz Farid Ravi..

Beruntungnya kita..kita tak pernah jimpa Nabi tapi kita mengikut setiap ajarannya aadalah sebaik baik kecintaan kecitaan kepada makhluk.

Jom berselawat..

Anak tanya kenapa kena selawat mama?Errmmm mula la nak reka sesuatu yang mudah kanak kanak faham.

Kata saya setiap 1 selawat Allah akan bagi 10biji kek.Sebab hari ni birthday Nabi..Sapa nak selawat la..

Along:

اللهم صل على محمد وآل محمد

Ermmm..tak de pun ALLAH bagi kek..

Lantas saya kata bukan sekarang Allah bagi kek..Nanti dalam syurga la..Bukan saja kek kalau kita rajin selawat apa pun ALLAH akan bagi.In sha ALLAH...

OOooo jawap 2 beradik ni..
Tenang hati bila mereka mmemahami..Nanti petang sure mereka akan tanya lagi..

Perbanyakkan selawat.24jam sehari takkn kita nao berkira kan..Fadhilatnya terlalu banyak.

Salam sayang
Liza

1Tahun Lamanya Nak Cantik

Hai korang hari cuti buat apa?Uuu liza di kedah hujan dari semalam lagi.Sejuk gila ni . Nak keluar pun malas yakmat 😂😂. Ok hari cuti ni ...