Search This Blog

Monday 8 June 2015

Berkhatan Mengikut Sunnah Rasulullah

Bismillah,Assalamualikum semua.Pagi mendung je alhamdulillah masih di beri peluang ras nikmat sejuk.Kalau panas je bising jugak hihih.

Cuti sekolah yang paling bermakna buat kami.Tiada perancangan rapi semuanya di buat secara kebetulan dan keputusan yang sangat cepat.

Alhamdulillah,kami mengikut Sunnah Rasulullah s.a.w.2 teruna bujang kami dah selamat berkhatan di Klinik Doktor Azhar dan Rakan Rakan Jalan Cindai Sg Petani.

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.Doa tak putus-putus dalam hati supaya anak-anak tenang semasa proses berkhatan.

Kenangan sebelum berkhatan.


Zaman dulu dulu nak hilangkan neves berkhatan tue budak budak di bawak mandi sungai la..mandi guna pili bomba la dll,Kami yang tak planning ni pagi lepas register untuk berkhatan bawak anak-anak main di playground.Appoiment berkhatan pukul 3ptg.So layan kan dulu..

Penat main balik rumah semua terbongkang tidur.Bangun tidur pukul 2pm ajak mandi.Mereka memang overexited la..Ayah dia yang nervous lebih.

Sesampai di klinik masih seronok dan gelak-gelak

Akmal Hasbi 4 tahun selepas berkhatan

Alif Najmi.Tenang dan happy je 6 Tahun

Nak ikut ayah ke masjid itu niat utama mereka berkhatan.Harap harap impian mereka tue ayah akan realisasikan.Anak dah melangkah ke alam baru so,mama tak boleh la nak main geletek geletek macam selalu..

Tahniah sayang!

Apa Kebaikan Berkhatan/Bersunat
  • Sunnah Rasulullah
  • Tuntutan syariat
  • Menurut sains berkhatan mencegah pelbagai penyakit kelamin
  • Mengelakkan/Mengurangkan risiko HIV
  • Kebersihan diri
Untuk maklumat lanjut mengenai berkahatan dan kebaikannya boleh la berjumpa dengan doktor anda atau bacaan di Sini

Salam Sayang,
Liza
012-3010634
Shaklee Malaysia

No comments:

Post a Comment