Search This Blog

Sunday 27 September 2015

Cotton Face Mask Buat Semua

Bismillah,Assalamaulaikum semua..
Agak lama tak bersiaran kat sini.Maaf bizi menyiapkan pre order Cotton Face Mask by ZK.hihhiAlhamdulillah permintaan di luar jangkaan.

Masing masing nak berjimat dan menjaga kesihatan kan.Al maklumla ..tengah musim jerebu ni.Menimbang tahap pencemaran yang semakin meningkat di Bumi, face mask dan pernafasan akan menjadi item penting dalam kehidupan kita. Setiap tahun  kita akan diserang oleh jerebu yang teruk, kerana negara jiran mula besar-membakar sisa ladang mereka dalam tempoh cuaca kering ini untuk membersihkan tanah mereka manakala menghasilkan baja untuk kitaran seterusnya (emmm..apa nak buat dah macam tu cara mereka uuhh ~).

Jerebu ni daripada  asap berbahaya dan zarah debu halus yg sedang diangkut oleh angin.Bagi kawasan yg ada taburan hujan yg banyak beruntunglah merrka..ada masa-masa, API (Indeks Pencemaran Udara) yang boleh mencecah sehingga 400 (berbahaya) di kawasan tertentu. Jerebu berdebu, smokey dan mengaburkan kejelasan langit, perkara yang paling penting adalah bahawa ia menyebabkan mata dan kerengsaan pernafasan, ia mengancam nyawa terutama kepada orang muda dan tua, dan mereka yang lemah jantung dan paru-paru.

Selain daripada mengehadkan aktiviti luar dan suis pada pembersih udara di rumah, BFF saya dan saya amat diperlukan face mask untuk anak-anak kita .Seperti kebanyakan anak-anak masa kini, mereka mempunyai paru-paru yang lemah dan sistem pernafasan lemah, jerebu akan memberi kesan banyak pada keadaan kesihatan mereka. Bukan disyorkan untuk bayi. Face mask  bukan sebagai ubatan ,tetapi cukup baik untuk menapis partikel jerebu dan bau busuk.

Selain daripada memakainya pada hari berjerebu, face mask juga untuk penunggang motosikal, basikal dan sesiapa yang perlu untuk perjalanan di jalan raya trafik yang berat. Gas ekzos daripada kenderaan bermotor adalah lebih berbahaya dan tidak sihat! Juga, anda boleh menggunakannya pada hari sakit anda, untuk mencegah penyebaran virus melalui pelepasan pernafasan anda.

Panjang lebar berceloteh pasal face mask ni..Bukannya apa nak share apa kebaikkan face mask yg kadang kala di pandang remeh.Yang baiknya Cotton Face Mask saya ni inshaAllah bertahan sehingga 5-6 tahun..oh perlu di ingatkan cara mencuci cotton Face Mask saya  TIDAK SELAMAT UNTUK WASHING MACHINE. Hanya cucian tangan SAHAJA ini bertujuan menjaga kualiti fabrik dan getahnya.




Macamana nak dapatkan Cotton Face Mask Pattern??
Contact
Lizza 012-3010634


No comments:

Post a Comment