Search This Blog

Tuesday 5 January 2016

Surah Al Luqman

Bismillah.Assalamualaikum semua pembaca dan peng google setia..

Lama rasanya tak update dalam ni.Kekangan masa dan masalah kesihatan yg tak dapat di elakkan.

Alhamdulillah tahun ni Allah pertemukan kembali saya dengan surah Al Luqman ni.Suka sangat dengan surah ni.

Dikala kandungan hampir mencecah 5 bulan,baru lah mood nak mengaji tu datang balik..Pada trimester 1 dulu gagahkan juga diri nak baca tapi tak ke mana kekuatan tu hilang bersama mood kemalasan yg maksimum.

Tiap kali baca surah ni yg memang dah di amalakan masa kandungan pertama 2009 dulu..dah tertarik dengan terjemahannya.

Surah ini bila saya baca rasa macam saya sddang berbicara dgn anak dalam.kandungan.Kalau terlalu menghayati sampai boleh menitiskan airmata di buatnya.

Walaupun pesanan Luqman itu untuk anaknya tapi seolah2 pesanan itu juga yg sangat sangat saya nak sampaikan pada anak2 saya..

Itu je harta dunia akhiray yang saya ada.

Semoga Allah sentiasa melindungi dan MeRahmati mereka sehingga nafas mereka yg terakhir.

"Dirikan lah sembahyang nak..
Jangan sesekali mensyirik kan Allah..
Sentiasalah bersyukur pada Allah..
Lihatlah kebesaran dan kekuasan Allah tiada tandingnya.."

" Dan janganlah kau sombong nak..sesungguhnya Allah tak suka pada org yg bongkak dan sombong..

"Jadi anak soleh ye sayang..mama akan tunggu tiap doa dari kalian."

Salam Sayang
Mama.
2016

No comments:

Post a Comment