Search This Blog

Friday 12 December 2014

Tips Mencuci Muka

Tahukah anda jika cara mencuci muka yang salah ternyata dapat membuat kulit wajah menjadi lebih kering dan kusam. Padahal kebiasaan mencuci muka sering dilakukan orang saat cuaca sedang panas atau jika Anda merasa wajah Anda kotor. Ingin anda tahu kesalahan anda? Kesalahan Yang Sering Dilakukan Saat Mencuci Muka untuk anda:
Terlalu sering
Saat cuaca sedang panas, atau debu banyak beterbangan, memang hal paling mudah untuk menjaga kesegaran tubuh dan wajah adalah dengan mencuci muka. Namun jika dilakukan terlalu sering dapat membuat wajah menjadi kering atau bahkan memicu minyak lebih banyak keluar. Idealnya mencuci muka atau membersihkan wajah hanya dilakukan 2 kali saja sehari yaitu pagi dan malam menjelang tidur.
Sabun wangi
Wanita cenderung suka dengan produk pembersih muka yang wangi. Padahal pewangi atau parfum dalam pembersih muka itu adalah bahan kimia yang dapat mempengaruhi tingkat produksi minyak di wajah, atau memicu iritasi bagi kulit yang sensitif.
Cuci muka sebelum bershampoo
Jika Anda hendak bershampoo, maka jangan bersihkan dulu wajah Anda. Ini kerana masa bershampoo, kotoran yang ada di rambut atau shampo yang digunakan dapat mengotori lagi wajah Anda. Bershampoo terlebih dahulu kemudian bersihkan muka Anda.
Air hangat
Pilihlah suhu air yang tidak terlalu sejuk, walau sebenarnya mencuci wajah dengan air sejuk memang menyegarkan. Air dsejuk  yang Anda gunakan tidak akan membuka pori kulit, sehingga kotoran yang ada tidak dibersihkan. Penggunaan air suam dapat melarutkan kotoran hingga ke pori-pori kulit.
Ha..sekarang anda tahukan kesalahan yang sering dilakukan waktu  mencuci muka dari kami semoga bermanfaat bagi anda dan tetap menawan. Keep Charm and Beauty!

Jom kenali produk basic untuk pencuci muka Shaklee.Bukan saja baik untuk kulit yang pastinya jimat.Penggunaanya sehingga6 ke 7 bulan tau Ikut cara penngunaan harian anda.

Shaklee ada 2 rangkaian produkuntuk luaran Enfusalle dan NutriWhite.




Enfuselle mengandungi :

Hydrating Cleansing Lotion
Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.
·         Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
·         Mencerahkan tona kulit
·         pH yang seimbang
·         Hipoalergenik


Selamat Mencuba!
Ingin membeli set penjagaan wajah ini secara online dan dihantar terus ke pintu rumah anda? Mudah sahaja, sila klik di bawah ini.





Salam Sayang 
Liza

No comments:

Post a Comment