Search This Blog

Thursday 21 August 2014

Eee..Mama Banyak Susu..

Bismillah.Assalamualaikum smua reader..

Eee..Mama Banyak Susu..
Ungkapan yang sering anak2 sebut.Kadang2 anak anak akan cakap
Eee..mama tak malu 
Situasi seperti di atas jarang berlaku pada ibu berpantang yang lain.Tapi tak mustahil kalau ibu tersebut mengamalkan pemakanan yang membantu penghasilan susu a.k.a milk booster la..

Saya juga mengamalkan ESP semasa berantang dulu.Memang tak dapat di nafikan semasa berpantang dan selepas 3 bulan pun susu masih banyak sampai Cik B rasa penuh je.

Bila time malam kalau baby terlajak tidur tak sedar diri sure baju dan cadar katil pun boleh basah.Tak dapat la nak tunjuk bukti kat sini sbb tak ambil gambar pun.

T shirt yang saya pakai akan bau masam.Suami selalu perli-perli saya..Ah..tapi saya bangga susu saya banyak.Sebab tak semua orang dapat rasakan situasi itu.

Pengalaman berpantang sebelum ini berbeza sekali.Sebab berpantang afnan saya totally guna Set Berpantang Shaklee.

Tengah malam je mesti terjaga sebab rasa basah.Ingatkan baby kencing bocor rupanya susu yang bocor.Pernah masa tengahari balik dari klinik,baby tak sabar2 agaknya haus sangat selak je..terpancut kat muka dia.hikhik terkejut semua.

Anak2 apa lagi cakap " Eee..Mama Banyak Susu.." tue la kan penangan ESP.Alhamdulillah sehingga ke hari ini Afnan dah 1 tahun 4 bulan masih menyusu.Makan tak kuat tapi semenjak dah semakin cerdik ni dia yang datang tarik baju nak nenen.Anak..anak..

Apapun Allah juga tempat bersyukur.Pada sahabat yang mempunyai masalah kurang susu,teringin nak menyusukan baby sampai 2 tahun,saya boleh sharekan pengalaman saya ni.

Sharing is loving,
012-3010634 

No comments:

Post a Comment